ASTOA

ASTOA

Helburuak

Taldearen lankidetza lortzea.
Gauzak modu atseginean esatearen garrantzia azpimarratzea.

Parte hartzaileak

+5

Garapena

Bost laguneko taldeak egingo ditugu eta talde bakoitzeko boluntario bati lan aretotik ateratzeko eskatuko diogu.
Boluntarioak dauden tokira joango gara eta gainerakoek entzuten ez digutela ziurtatuko dugu.
Asto lasterketa bat egingo dugula eta haiek astoak izango direla azalduko diegu. Gainerako parte hartzaileek astoak aurrera eginarazten saiatuko dira, baina astoek hitz on eta gozoak entzutean edo laztanen ukitua sentitzean bakarrik egingo dute aurrera. Gainera, ezingo dute besteekin hitz egin.
Lan aretora itzulita, boluntario bakoitza bere taldera hurbilduko da.
Asto lasterketa bat egingo dugula eta boluntarioak astoak izango direla azalduko diegu; eta haiek astoak aurrera eginarazten saiatuko direla. Baldintza bat ezarriko zaie ordea, zorrotz bete beharrekoa: ezingo dute astoa gainean hartu.
Astoek egin beharreko ibilbidea zein den eta helmuga non den erakutsiko diegu, eta talde bakoitzari egunkari paperezko biribilki bana emango diogu (astoa ibilarazteko zigor gisa erabiltzeko, baina ez dugu esango zertarako).
Astoei irteera lerroan lau hankatan jartzeko eskatuko diegu, eta haien “nagusiei”, aldamenean kokatzeko.
Lasterketa abiatzeko seinalea emango dugu.
Lasterketa amaitutakoan, eztabaidari emango diogu hasiera: aurrena astoek eta gero taldeek, nola sentitu diren azalduko dute denek. Orduan, lasterketan sortu diren harreman mota desberdinak aztertuko ditugu, egunkari paperezko biribilkiek jokatutako rola, lankidetza jarrerak, lehiatzeko jarrerak, etab.

Antolaketa

Aldez aurretik ikusi behar dugu non egingo den jarduera, “lehiaketaren” ibilbidea zehazteko, eta, halakorik balego, oztopoak kentzeko, istripurik gerta ez dadin.

Jolas eremua

Lan aretoa edo toki bat aire zabalean.

Denbora

20 minutu.

Materiala

Egunkari paperez egindako biribilkiak.

Aldaerak

Hainbat kontsigna eman dakieke astoei: hala nola beren izenetik deitzen dietenean bakarrik, edo gauzak mesedez eskatzean dietenean bakarrik erantzun dezaten.

Gomendioak

Kontuz eman azalpenak, parte hartzaileek ez dezaten susmatu zein den astoak ibilarazteko erabili beharreko kontsigna.

Ebaluazioa

Ikusi jarduera nola garatzen den eta entzun arretaz bizitako esperientzien lekukotasunak.