ESAN IZEN BAT, ETA BAIETZ HARRAPATU!

ESAN IZEN BAT, ETA BAIETZ HARRAPATU!

ESAN IZEN BAT, ETA BAIETZ HARRAPATU!

Helburuak

Parte hartzaileen izenak ikastea.
Parte hartzaile guztiak integratzea eta konfiantza giroa sortzea.

Parte hartzaileak

+12

Garapena

Taldea biribilean jartzera gonbidatuko dugu.
Ni erdian jarriko naiz, goma-aparrezko txurroa eskuan.
Biribilean dagoen pertsona batek taldeko norbaiten izena esango du, eta pertsona horrek beste norbaitena, nik berari txurroarekin buruan jo baino lehen.
Norbait jotzen dudanean, haren lekuan jarriko naiz, eta hura nirean, biribilaren erdian. Hark dantzatuko du aurrerantzean txurroa gure buruetan.
Aurrera jarraituko dugu jolasarekin, parte hartzaile guztien edo gehienen izenak esan arte.

Antolaketa

Parte hartzaile guztiak zutik egongo dira. Jolasa azkar egin behar da. Izena esan dioten pertsonak jolasean parte hartzen ari ez den norbaiten izena esaten badu, edota erdian dagoenaren zartakoa hartzen badu biribileko norbaiten izena esaten asmatu baino lehen, erdira pasatuko da.

Jolas eremua

Biribilean jarrita egoteko behar bestekoa, ondo ikusteko edo entzuteko oztoporik gabekoa.

Denbora

10-15 minutu.

Materiala

Goma-aparrezko txurro bat, edo beste edozein objektu luze eta bigun.

Aldaerak

“Bertuteen inizialak” izeneko jolasa lehendik egina badugu, beste honetarako baliatu ahalko dugu. Hala, pertsonaren izena ez ezik, dagokion bertutea ere aipatu beharko dugu. Adibidez: Eneko ekintzaile. Eta pertsona izenak erabili ordez, bestelako izenak erabili baditugu (animalia izenak, adibidez), haiek erabiliko ditugu: Eneko elefante. Oraingo honetan izena eta bertutea, biak aipatu beharko dituzte. Beraz, jolasa zailagoa gertatuko da, eta parte hartzaileek kontzentratuago egon beharko dute.

Gomendioak

Dinamika hau egokia da ikastaro edo lantegi bateko parte hartzaileen izenak ikasten laguntzen erabiltzeko, ez ordea aurkezpen saio batean erabiltzeko.
Kontuan hartu min eman gabe eta hartu gabe jardun behar dugula, batez ere adin txikikoak ditugunean.

Ebaluazioa

Erreparatu ea parte hartzaileek elkarren izenak ikasteko bidean aurrerapenik egin ote duten.
Erreparatu ea parte hartzaileen artean harremanak sendotu diren eta konfiantza giroa sortu den.